Powered by Invision Power Board

Reply to this topicStart new topic

> Skibotnin seudun sää Huhtikuussa??
Kissakala
Posted: January 30, 2007 02:21 pm
Quote Post

Newbie
*

Group: Members
Member No.: 16

Lähdetään 5.4.2007 Skibotnin seutuville kalaan ja kyselisin siellä silloin olleilta, että minkälainen sää siellä silloin on? En pyydä tietenkään säätiedotusta vaan jotain vinkkiä siitä onko vielä lunta ja pakkasta vai ei. Olen ollut siellä kymmeniä kertoja mutta aina kesä-elokuussa. Eli tarvitseeko pilkkihaalaria veneessä? ohmy.gif
PMEmail Poster
Kissakala
Posted: July 11, 2008 11:03 am
Quote Post

Newbie
*

Group: Members
Member No.: 16

QUOTE (Kissakala @ January 30, 2007 02:21 pm)
Lähdetään 5.4.2007 Skibotnin seutuville kalaan ja kyselisin siellä silloin olleilta, että minkälainen sää siellä silloin on? En pyydä tietenkään säätiedotusta vaan jotain vinkkiä siitä onko vielä lunta ja pakkasta vai ei. Olen ollut siellä kymmeniä kertoja mutta aina kesä-elokuussa. Eli tarvitseeko pilkkihaalaria veneessä?  ohmy.gif

Vastaan itse kysymykseeni. Oltiin Huhtikuussa 2008 Skibotnissa ja Borfjordissa (Meniköhän oikein toi nimi?) Altan lähellä kalassa. Lunta OLI ja sitä TULI kuin Esterin... No ei sitä satanut kun parina päivänä. Sen jälkeen oli aurinkoista joka päivä. Lämpötila oli n. nollasta -7:mään. Hyvin tarkeni 4-tuntia kalassa kun puki alle lämpimästi ja toppapuvun ja sen päälle core-tex asun ja laitto jalkaan paksuvuoriset talvikumisaappaat. Meri oli sula melkein joka paikasta. Jotkut vuonot oli jäässä. Tiet oli hyvin aurattu ja jopa sulan näköiset lähes joka paikassa ja sateen sattuessa oli heti aurat liikenteessä. Muoniosta Kilpisjärvelle taas ei. Siellä olisi tarvittu moottorikelkkaa tielläkin... Kalaa ei tullut kuin soppaa varten juuri ja juuri vaikka yritystä kyllä oli. Tosin kaunista kyllä oli ja aina jäinen ja luminen Norja voittaa kesäisenkin Tampereen!!
PMEmail Poster
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Topic Options Reply to this topicStart new topic